GÃ¥ til sideindhold
HOLD  /  MUSIK

MUSIK

Band Onsdag - Helsingør
Kan du spille et eller flere instrumenter, og har du lyst til at spille sammen med andre, der deler din musikalske interesse? Så er samspils-holdet for dig. Det er ikke et krav, at du har spillet i band før, eller at du er en haj på dit instrument. Du skal bare have lyst til at blive en del af fællesskabet.
Guitar Mandag - Espergærde
Holdet for dig, der gerne vil kunne spille guitar ved bålet eller tage dit spil endnu videre. Det er lige meget, om du aldrig har haft en guitar i hånden, eller om du allerede har hård hud på fingrene af strengene. Du kan også få undervisning i ukulele eller bas på dette hold.
Guitar Onsdag - Helsingør
Guitar Tirsdag - Helsingør
Rytmisk Klaver - Espergærde
Få en sjov begynderstrategi til at spille klaver med det samme ved at lære at spille dine yndlingssange ved hjælp af nemme akkorder og melodier. Du behøver ikke bruge uendelige timer på at øve på kedelige skalaer og teknik, klassisk musikteori eller blive tvunget til at spille kedelige barnesange, som du ikke har interesse i at spille.
Rytmisk Klaver Onsdag - Helsingør
Få en sjov begynderstrategi til at spille klaver med det samme ved at lære at spille dine yndlingssange ved hjælp af nemme akkorder og melodier. Du behøver ikke bruge uendelige timer på at øve på kedelige skalaer og teknik, klassisk musikteori eller blive tvunget til at spille kedelige børnesange, som du ikke har interesse i at spille.
Rytmisk Klaver Tirsdag - Helsingør
Sang - Helsingør
Sangholdet er for dig, som har lyst til at synge mere, og sammen med andre. Her kan du opleve glæden ved at synge enkle melodier, men også prøve flerstemmig sang. Du vil få mod til at forbedre din egen vokal og måske også få lyst til at optræde foran andre. Vi skal både synge med og uden mikrofon, og du vil få nogle gode teknikker i forhold til begge dele. Du kommer til at arbejde med din stemme og din krop, og vi bevæger os igennem forskellige genre af musik.
Sang Begynder - Helsingør
Skråler du i badet, eller når du er alene hjemme, og skal du bryde grænsen for at synge foran andre? Så skal du vælge begynderholdet for solosang og sangteknik. Vi arbejder naturligvis ud fra dine mål med sangtræningen og har generelt fokus på tekniske øvelser, som udvider og udforsker stemmen og dens register.
Trommer Begynder - Espergærde
Begynder hold for dig der gerne vil lære at spille på trommer. Vi lærer at spille de numre, som netop du har lyst til, og du får samtidig al den gode teknik, som gør, at du selv kan lære at spille nye numre.
Trommer Begynder - Helsingør
Øvelokaler - Espergærde
mangler du eller bandet et øvelokale, så frygt ej! Ungdomsskolen stiller gratis øvelokaler til rådighed for unge i vores kommune, med alt nødvendigt lydudstyr og instrumenter. Der bliver mulighed for at prøve sit materiale af foran et publikum, enten på en af Ungdomsskolens scener eller ved at deltage i et eller flere af de musikevents, som Ungdomsskolen er en del af.
Øvelokaler - Helsingør

Mød Artin og Oscar

Vi mødte Artos i studiet til en snak om deres musikalske partnerskab og hvordan sangen Central Station blev til.
Klik her for at ændre dette

CENTRAL STATION

Artos består af Oscar og Artin, som mødte hinanden på en musikcamp på Ungdomsskolen og senere meldte sig til Samspilsholdet sammen.
Klik her for at ændre dette

Senest opdateret 24.08.2023 10:29 af CVH