Klik her for at ændre dette

Velkommen til Ungdomsskolens 10. klasser - vi glæder os til at møde dig!

Vil du have tid til at tænke dig om og plads til at være den, du er? Så vælg et år i 10. klasse på Ungdomsskolen, hvor det vigtigste er at være sammen.

Hvis du vil vide mere om et år i 10. klasse, så kan du læse meget mere om os her på hjemmesiden.

Vi har bygget skolen og året op, så du bliver en del af et stort fællesskab. Det går igen i alt, hvad vi laver, fra første skoledag, til vi sender dig afsted på den røde løber inden sommerferien.

Her skal du føle dig accepteret og set, både af lærerne og dine klassekammerater, og vi vil gerne have, at skolen er et sted, hvor du føler dig velkommen, fra det øjeblik du træder ind ad døren. Vi skaber rammer, hvor du kan have det godt sammen med dine klassekammerater - både i timerne og pauserne.

Samtidig giver vi dig mulighed for at få et fagligt løft, så du kan blive klar til videre uddannelse, og vi hjælper dig med at blive klogere på, hvad de næste skridt i dit uddannelsesliv skal være.

Hvis du vil høre mere eller tilmelde dig, skal du kontakte afdelingsleder Stina Abildgaard på tlf. 2531 1148

eller mail stiab@helsingor.dk

Vi glæder os til at møde dig!

Åbent hus 23/1-24

Kom til ÅBENT HUS tirsdag den 23. januar 2024 kl. 17 og hør mere om et år i 10. klasse på Ungdomsskolen i Helsingør.

Det foregår på Rasmus Knudsens Vej 50 i Helsingør, og tilmelding er ikke nødvendig. Vi glæder os til at møde dig!

Kom i brobygning

Du kan komme i brobygning i 10. klasse den 7. & 8. februar 2024.

Det foregår begge dage fra kl. 10-13.30, hvor du får eksempler på undervisningsaktiviteter, der viser dig, hvordan et 10. skoleår i Ungdomsskolen kan se ud som en start på din ungdomsuddannelse.

Tilmeld dig senest den 24. januar 2024 til vores to super rare sekretærer, Sabrina eller Louise. Kontakt dem på tlf. 4928 1020 eller mail ssd08@helsingor.dk

Tag et år i 10. klasse

Du behøver ikke at vide på forhånd, hvilken uddannelse eller job, du vil vælge i fremtiden, når du begynder i 10. klasse. Vi interesserer os for, hvem du er lige nu, og tager dig alvorligt – ikke bare som elev, men som den person, du er.

KOM TIL ÅBENT HUS DØGNET RUNDT

Vil du høre mere om et år i 10. klasse på Ungdomsskolen?

Her på siden holder vi åbent hus hele døgnet - lige når det passer dig. Vi har lagt en række videoer, der viser livet og undervisningen på skolen. Du kan møde lærere, elever og ledelse og høre mere om, hvorfor et år i 10. klasse er det rigtige for dig.

Du er altid velkommen til at ringe eller skrive til os og evt. komme på besøg - find kontaktinfo under KONTAKT OS.

Hvis du vil vide mere om det faglige i 10. klasse, så klik på UNDERVISNING, og i EFTER 10. kan du læse om, hvordan du i løbet af året kan undersøge, hvad de næste skridt i dit uddannelsesliv skal være.

I FÆLLESSKAB fortæller vi om, hvordan du bliver en del af det store ungemiljø, der er i 10. klasse, og du kan få en fornemmelse af en alsidig hverdag på skolen under SKOLEN og DIT ÅR I 10.

Du kan også gå ind på vores Facebook-side og følge med i, hvad vi laver i øjeblikket.

Senest opdateret 11.01.2024 11:37 af CVH