SKOLEPILOTERNE  /  VI LAVER OGSÅ  /  COOP CREW

COOP CREW

Coop Crew – når fritid bliver til fremtid.

Coop Crew henvender sig til unge i alderen 14-18 år, som af forskellige årsager har brug for en hjælpende hånd til at finde et fritidsjob. De unge går primært i 9. eller 10. klasse på folkeskoler, ungdomsskoler eller specialskoler. Nogle er tilknyttet andre uddannelser som fx FGU.

Fælles for de unge i Coop Crew er, at de kæmper med forskellige udfordringer i hverdagen af enten faglig, personlig eller social karakter. Det er unge, som ikke på egen hånd har overskud til at søge et fritidsjob. Det kan også være unge, som er skoletrætte og/eller trænger til at få noget andet ind i sin hverdag. Alle unge i Coop Crew er motiverede til at arbejde, men de har brug for hjælp til at komme ind på arbejdsmarkedet og lære både de skrevne og uskrevne regler at kende.

Ungdomsskolen samarbejder med en lokal Coop 365 butik med at afholde 2 forløb i løbet af et skoleår.

12-16 elever deltager i forløbet med 5 træningsdage i en Coop 365 butik med en butikschef, en cheftræner samt en medarbejder fra Ungdomsskolen. Her lærer de om de forskellige arbejdsopgaver i en Coop butik og afprøver dette. De arbejder også med regler og rammer samt kendskab til butikkens opbygning. Den 6. og sidste dag foregår på Ungdomsskolen, hvor eleverne prøver at skrive en jobansøgning og får tilbagemeldinger fra butikschefen og cheftræneren.

Vi har igennem de sidste par år haft 70 unge med i projektet og over halvdelen har fået et fritidsjob efterfølgende. Heraf har 3 unge fået en elevplads.

KONTAKT

Kender du en ung, der er i gang med- eller har afsluttet 9. klasse, som kunne tænke sig at være med i en af de næste runder, så kontakt: Bjarke Gudbjerg på bjgud@helsingor.dk

Og er du bare nysgerrig, så læs mere her:

www.coopcrew.dk

Forrige billede