KUU

KUU – KOMBINERET UNGDOMSUDDANNELSE

KUU er en uddannelse, der på to år giver dig bedre jobmuligheder og gør dig bedre rustet til at søge videre på en ungdomsuddannelse – fx på erhvervsskolen.

Uddannelsen er for dig, der er under 25 og ikke har gennemført en ungdomsuddannelse. Du skal bo i enten Helsingør, Fredensborg eller Hørsholm Kommune, have bestået 9. eller 10. klasse med minimum et 2-tal i dansk og matematik, og du skal være motiveret for at uddanne sig praktisk og fagligt.

KUU kombinerer jobrettede fag fx førstehjælp, hygiejnekursus, salg med almene fag dansk, naturfag, matematik, afsætning, IT, engelsk og innovation. Vi underviser de unge i samarbejdslære, arbejdspladslære, erhvervslære samt erhvervstræning. Uddannelsen består af en række fælles faglige fag samt værkstedsfag indenfor det erhvervstema, du vælger.

KUU Nordsjælland er et samarbejde mellem Erhvervsskolen Nordsjælland, HF & VUC Nordsjælland, Produktionsskolen Sundet og Ungdomsskolen. På KUU Nordøstsjælland kan du vælge mellem tre erhvervstemaer:

• Mad & Salg
  • Klargøring af biler
  • Service i virksomheder og offentlige institutioner

KONTAKT KUU

Alle henvendelser omkring KUU (kombineret Ungdomsuddannelse) rettes til