OM UNGDOMSSKOLEN  /  Job i Ungdomsskolen  /  Lærer i 10. klasse

Ungdomsskolens 10. klasse søger lærere & ordblindeunderviser

Elsker du at undervise og gøre en forskel for unge mennesker, der skal videre i uddannelseslivet, så skal du søge et job her hos os.

Helsingør Kommunes 10. klasse-tilbud er organiseret under Ungdomsskolen. Det betyder, at det henvender sig til alle unge, der har brug for at blive mere klar til at vælge ungdomsuddannelse, uanset om de søger STX, EUD, FGU eller ønsker at få et arbejde på fuld tid. Vi har også en 10. specialklasse for unge med generelle indlæringsvanskeligheder.

I 10. klasse har vi i undervisningen fokus på, hvordan vi bedst kan forberede unge på et studie- eller arbejdsliv, både personligt, socialt og fagligt. Karrierelæring er derfor en stor del af skoleåret, hvor både fagene, en praksisorienteret undervisning, virksomhedsbesøg, uddannelsesbesøg m.m. kommer i spil, herunder også samarbejde med Skolepiloterne i Ungdomsskolen. Den anden del omhandler undervisning i dansk, matematik og engelsk frem mod en 10. klasse-eksamen samt diverse valgfag.

Se hvordan vi fejrede eleverne ved vores sommerafslutning.

Hvis du kunne tænke dig at undervise og blive en del af en skole, hvor vi har fokus på, at 10. klasse er et vigtigt afsæt for starten på en ungdomsuddannelse, så kontakt gerne Mette Hultgren, Daglig pædagogisk leder på 25311139 for at høre mere og for at komme på besøg.

Her er et kig ind i velkomstfolderen til vores nye elever.

Vi forventer, at du kan undervise og føre til prøve i dansk, matematik eller engelsk og evt. også er ordblindeunderviser,

Samarbejde og trivsel står højt hos os, da vi har stærke kollegiale samarbejder, både omkring det faglige samt elevernes trivsel.

Her kan du se nogle af vores rammer.

Ligeledes har vi en høj trivsel blandt medarbejderne i hele Ungdomsskolen generelt, hvilket har stor betydning i dagligdagen, når de mange opgaver skal løses.

Søg stillingen HER

Ansøgningsfrist 21. september eller hurtigst muligt