OM UNGDOMSSKOLEN  /  Faglige fortællinger  /  Vær med i bestyrelsen

Vær med i bestyrelsen

Vil din virksomhed, forening eller institution ha’ indflydelse på Ungdomsskolens arbejde?

27. april 2022

Helsingør Kommune søger medlemmer med særlig interesse i ungdomsskole- og folkeskolearbejdet til Ungdomsskolens bestyrelse.

I Ungdomsskolens bestyrelse er der tre pladser til medlemmer fra organisationer, der har særlig interesse for ungdomsskolearbejdet, herunder repræsentanter fra

det lokale erhvervsliv, lokale ungdomsuddannelses institutioner eller lokale foreninger.

Det er Byrådet, der udpeger de tre medlemmer på baggrund af de ønsker, der kommer ind. Udpegningen er gældende for 4 år fra den 1. august 2022, dog kun 1 år for repræsentanter fra erhvervslivet.

Ungdomsskolebestyrelsen består af 11 medlemmer:

• 3 medlemmer udpeget af byrådet
  • 3 medlemmer udpeget af organisationer med særlig interesse for ungdomsskolearbejdet
  • 1 forældrerepræsentant for 10. klasseskolen
  • 2 medarbejderrepræsentanter
  • 2 elevrepræsentanter

Skolebestyrelsen mødes ca. 4-6 gange årligt.

Det er bl.a. Ungdomsskolebestyrelsens opgave at:

• udmønte Byrådets beslutninger og politikker i samarbejde med de unge, forældre, medarbejdere og organisationer
  • føre tilsyn med alle dele af ungdomsskolens virksomhed, dog undtagen personale- og elevsager
  • fastsætte ordensregler og værdisæt, herunder principper og strategi for den pædagogiske retning, læseplaner, de fysiske rammer mv.
  • godkende budgettet inden for de økonomiske rammer, som Byrådet har fastsat

Læs mere om Ungdomsskolen i Helsingør Kommune på Ungdomsskolen.com

Hvis din virksomhed, forening eller institution har lyst til at være med i bestyrelsesarbejdet, så send en mail med en begrundet indstilling – til Center for Dagtilbud, Skoler, Fritid og Idræt på dsfi@helsingor.dk senest fredag den 3. juni 2022 kl. 12:00.

Har du spørgsmål, kan du kontakte ungdomsskoleinspektør Helle Josefsen på 4928 1130

Senest opdateret 24.05.2022 09:53 af MB