10.  /  Next Step

Next Step

Next Step - undervisning, der passer til særlige behov

Next Step er et 10. klassetilbud til unge, der har indlæringsvanskeligheder. Eleverne bliver visiteret til Next Step. Der er flere lærerkræfter og dermed mulighed for at skabe en undervisning, der passer til den enkelte elevs behov.

Next Step-klasserne er en del af 10. klasse på nøjagtig samme måde som alle de øvrige unge, og de deltager også i skolens sociale liv, tager på ture og er med i de samme skoleprojekter.

I Next Step gør de bare tingene på deres egen måde…

Målet er at opnå størst mulig faglig udvikling hos den unge i løbet af skoleåret, og vi arbejder bl.a. med brug af tydelig struktur og mange læringsformer.

Vi lægger stor vægt på at støtte den unge i at finde en vej i sit ungdomsliv og vælge en ungdomsuddannelse eller anden beskæftigelse efter skoleåret her.

Nogle elever bliver klar til at gå til afgangsprøve i et eller flere fag. Andre arbejder med at stabilisere deres faglige niveau og skabe grundlag for valget af den fremtid, der passer til dem.

Vi er optaget af at skabe et ungdomsmiljø for de unge med plads til de aktiviteter og tanker og følelser, der knytter sig til det, og vi samarbejder tæt med forældre og professionelle omkring den unge – og altid i dialog med den unge.

”Vi har det her fællesskab, som bliver styrket, fordi vi er meget ude på ture, hvor vi skal samarbejde. Det giver en pause, så man bedre kan klare dagligdagens boglige ting, og det faktisk er fedt at komme i skole.”

Elev i Next Step, 17 år

KONTAKT NEXT STEP

Stina Abildgaard

Afdelingsleder

Tlf. 4928 1148

Mail: stiab@helsingor.dk

Du er altid velkommen til at ringe eller skrive til os og evt. komme på besøg - find kontaktinfo under KONTAKT OS.

Hvis du vil vide mere om det faglige i 10. klasse, så klik på UNDERVISNING, og i EFTER 10. kan du læse om, hvordan du i løbet af året kan undersøge, hvad de næste skridt i dit uddannelsesliv skal være.

I FÆLLESSKAB fortæller vi om, hvordan du bliver en del af det store ungemiljø, der er i 10. klasse, og du kan få en fornemmelse af en alsidig hverdag på skolen under SKOLEN og DIT ÅR I 10.

Du kan også gå ind på vores Facebook-side og følge med i, hvad vi laver i øjeblikket.

Senest opdateret 02.10.2023 08:53 af CVH