10.  /  Åbent hus

Vi holder åbent hus

Åbent hus døgnet rundt

Vil du høre mere om et år i 10. klasse på Ungdomsskolen?

Åbent hus 23/1-24

Kom til ÅBENT HUS tirsdag den 23. januar 2024 kl. 17 og hør mere om et år i 10. klasse på Ungdomsskolen i Helsingør.

Det foregår på Rasmus Knudsens Vej 50 i Helsingør, og tilmelding er ikke nødvendig. Vi glæder os til at møde dig!

Kom i brobygning

Du kan komme i brobygning i 10. klasse den 7. & 8. februar 2024.

Det foregår begge dage fra kl. 10-13.30, hvor du får eksempler på undervisningsaktiviteter, der viser dig, hvordan et 10. skoleår i Ungdomsskolen kan se ud som en start på din ungdomsuddannelse.

Tilmeld dig senest den 24. januar 2024 til vores to super rare sekretærer, Sabrina eller Louise. Kontakt dem på tlf. 4928 1020 eller mail ssd08@helsingor.dk

Her på siden kan du komme forbi hele døgnet, når det passer dig. Vi har lagt en række videoer, der viser livet og undervisningen på skolen. Du kan møde lærere, elever og ledelse og høre mere om, hvorfor et år i 10. klasse er det rigtige for dig.

Du kan også gå på opdagelse på resten af vores hjemmeside eller møde os på Facebook eller Instagram. Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os. Du kan ringe til os på 49281020 eller skrive på us10@helsingor.dk

Vi glæder os til at møde dig!

Mød nogle af eleverne og hør, hvorfor de har valgt et år i 10. klasse

Det faglige i 10. klasse

Hvordan foregår undervisningen i 10. klasse? Det forklarer dansklæreren Benjamin, matematiklæreren Miranda og engelsklæreren Steve her.
.
I 10. får du tid til at blive klogere på, hvilken uddannelsesvej du vil gå fremover. Det sker i tematiden, som du selv har stor indflydelse på. Det fortæller Miranda og Seref om her.
.
10. klassernes ordblindelærer og læsevejleder fortæller her om det særlige fokus, vi har på læseindsatsen i 10. klasse.

.
I Ungdomsskolens 10. klasse kan du kombinere sport og uddannelse, fordi vi samarbejder med Helsingør Elite Akademi (HEA). Her kan du se mere om samarbejdet.

Senest opdateret 13.03.2024 08:54 af MB