OM UNGDOMSSKOLEN  /  Job i Ungdomsskolen  /  Fritidsundervisere

Ungdomsskolen søger fritidsundervisere til sæsonen 2024-25

Vil du være en del af Ungdomsskolens fantastiske hold af kreative, dygtige, nørdede undervisere med ild i hjertet?

I Ungdomsskolen opretter vi hvert år 60-70 fritidshold til unge i alderen 13-18 år.

Der er stort set ingen grænser for, hvad vi kan have på hylderne, så længe det rimer på fællesskab, fordybelse, personlig udvikling og ikke mindst Ungdomsskolens motto ”Sammen er det sjovere”.

Hvis du har en særlig passion og en drøm om at give det videre til en gruppe nysgerrige unge, så er det måske dig, vi er på jagt efter til den kommende sæson.

VI SØGER UNDERVISERE TIL DISSE OMRÅDER:

HÅNDVÆRK: Vi vil gerne udbyde hold, som lægger sig op ad erhvervsuddannelserne (fx tømrer, maritime håndværk eller et kombi-værkstedshold, hvor man bygger og prøver forskellige fag)

MAD:  Vi er på jagt efter dig, der kan tage madundervisningen et niveau op i forhold til madkundskab i folkeskolen. Vi har et lækkert industrikøkken. Kom med dit bud på, hvordan vi skal få de unge til at blive mere nysgerrige på mad.

MUSIK: Holdbaseret musikundervisning (fx sang / guitar / tromme / klaver / producer / band)

SPORT, BEVÆGELSE & OUTDOOR: kampsport, selvforsvar, dans, teater og frluftsliv.

KLIMA & BÆRDYGTIGHED: Har du ideén til et hold, der kan inspirere og gøre unge handlekraftige i forhold til klimaudfordringerne, og som de samtidig har lyst til at bruge deres fritid på?

Her kan du se, hvilke hold vi har udbudt i den seneste sæson.

HOLD PÅ UNGDOMSSKOLEN

Ungdomsskolesæsonen starter d. 23. september 2024. De fleste fritidshold kører frem til jul og herefter er det muligt at udbyde hold igen efter vinterferien. Der er også mulighed for at lave kortere hold eller workshops i weekender og ferier.

Som underviser på et fritidshold underviser du som regel en aften om ugen i 2-3 timer pr. gang. Det er ikke et krav, at du har undervisererfaring, men du skal være fagligt dygtig og brænde for dit fag, og du skal kunne brænde igennem hos de unge. De unge skal føle, at de er blevet dygtigere, når de har gået på holdet gennem en sæson eller et forløb, men de skal også føle, at de er og har været en vigtig del af et socialt fællesskab.

På Ungdomsskolen bliver du en del af en stor ungdomskultur, hvor du kommer med på et stort hold af fritidsundervisere, og derudover er der en række faste medarbejdere, som bakker op om din undervisning. I løbet af sæsonen laver vi aktiviteter på tværs af holdene og forskellige arrangementer, hvor dit hold også forventes at deltage og byde ind, hvor det er relevant.

Her kan du læse, hvordan vi arbejder med ungdomspædagogik på fritidsholdene.

Du ansættes i Ungdomsskolen, når der er nok unge til, at holdet kan oprettes (ca. 12 unge), og lønnen følger gældende overenskomst.

Vi tror på, at et attraktivt undervisningsmiljø er en forudsætning for en god undervisning, og på Ungdomsskolen arbejder vi hele tiden på at skabe fantastiske rammer for holdene. Derfor vil vi også lytte til dine ønsker om, hvad der skal til for at gøre dit hold til et hit hos de unge. Vi har allerede makerspace, e-sports lokaler, musikstudier, produktionskøkken, skatehal, klatrevæg, værksted, dansesal og meget mere. Mangler vi noget?

Kontakt

Er du blevet nysgerrig på Ungdomsskolen, og vil du høre mere om vores fritidsundervisning, eller har du en idé til et hold, så kontakt koordinator for fritidsundervisningen, Sandra Seeliger på 41 86 80 04 eller sse37@helsingor.dk eller daglig pædagogisk leder Bjarke Gudbjerg på 41 86 81 81 eller bjgud@helsingor.dk

Som en del af din ansøgning skal du udfylde vedhæftede skema, hvor du beskriver dit fritidshold.

Vi holder løbende samtaler, så skynd dig at sende en ansøgning vores vej, hvis du vil med på holdet i den kommende sæson.

Senest opdateret 02.05.2024 08:33 af CVH