OM UNGDOMSSKOLEN  /  Job i Ungdomsskolen  /  Lærer i 10. klasse

Vi søger dansk- og engelsklærer til 10. klasse

Ungdomsskolens 10. klasse søger en lærer, der brænder for at undervise i dansk og engelsk og som finder glæde ved at støtte op om de unges vej ud i livet generelt og i uddannelseslivet anno 2024.

Kom og bliv en del af vores lærerteam på Ungdomsskolen.

Vi drømmer om, at du er vild med dit fag, er en teamplayer og er i øjenhøjde med de unge. Måske kan du endda undervise i dansk2 og er god til IT.

I 10.klasse giver vi de unge et ekstra år, hvor de kan fokusere på netop det, de hver især gerne vil udvikle for at komme videre til ungdomsuddannelserne.

Det kan være personlig modenhed, fagligt niveau eller sociale kompetencer.

Vi skaber skole for og med mange forskellige unge. Derfor er vi altid klar til at lade os udfordre og inspirere i vores tilgange og indhold i undervisningen.

Vores håb er at bringe de unge gladere, klogere og mere parate videre ud i ungdoms- og voksenlivet.

Ungdomsskolen er en arbejdsplads, hvor vi har fokus på trivsel, fællesskab, sammenhænge og forandring, både når det gælder vores elever, udvikling af vores skole og i team-samarbejdet.

Vi kan godt lide at gøre os umage og at gå den ekstra mil, for at skabe de bedste rammer for trivsel og undervisning. Vi er en stærk samarbejdspartner både med erhvervslivet, ungdomsuddannelser og med folkeskolerne.

Som medarbejder i Ungdomsskolens 10. klasse er du samtidig en del af Helsingør Kommunale Ungdomsskole, og derfor en del af noget større. Du kan være med til at sætte dit fingeraftryk, ikke kun på udviklingen af Ungdomsskolens 10. klasse, men på andre dele af vores organisation.

Kendetegn ved vores arbejdsplads:

• Høj faglighed som grundlag for vores professionelle tilgang til opgaverne
  • stærke fællesskaber med glæde, smil og omsorg for eleverne og hinanden
  • tæt samarbejde i teamet, med ledelsen og på tværs af afdelingerne
  • rummelighed og plads til nye initiativer

Vi ønsker en medarbejder der

• er læreruddannet og kan undervise i og afholde afgangsprøver i dansk og engelsk
  • ser muligheder hos de unge, og kan understøtte deres personlige, sociale og faglige udvikling
  • ønsker at samarbejde både internt og eksternt
  • er med, når det gælder den digitale udvikling
  • er parat til at byde ind med undervisning i vores 10. specialklasse og Internationale Ungdomsklasse

Hvis du ønsker at høre mere, eller komme forbi, så kontakt afdelingsleder Stina Abildgaard på 25311148 og aftal nærmere.

Se mere om Ungdomsskolens 10. klasse og Ungdomsskolen HER

Ansøgningsfrist: 20. oktober 2024

Vi afholder ansættelsessamtaler den 23. og 24. oktober.

Stillingen er på fuld tid og med ansættelse snarest muligt.

Løn efter gældende overenskomst. Vi gør opmærksom på, at der indhentes børneattest og tages referencer fra tidligere arbejdspladser for den person, der indstilles til jobbet.

Søg stillingen HER

Sommerafslutning for 10., IU og X