Jagttegn - Helsingør

Den teoretiske og praktiske jagtprøve:

I den teoretiske jagtprøve har du 30 minutter til at besvare 40 spørgsmål om emner, der berører jagt i Danmark.

Før du kan kalde dig jæger, skal du selvfølgelig tilegne dig den nødvendige viden om jagt, vildt og de danske love.

Prøven er delt i to og tester henholdsvis din teoretiske viden og praktiske færdighed.

I undervisningen vil du løbende blive testet.

Kurset afsluttes med den officielle jagtprøve, der udløser dit jagttegn.

Du skal regne med en lille udgift på:

Ca. 370 kr. til selve prøven og 4x 125 kr. når du skal ud på skydebanen.

Derudover en Jagtegnsbog på 475kr. og en App til 200 kr. - dette klares med Underviseren.

De 200 kr. der betales ved tilmelingen er til Lovbogen.

Peter Hammershøj har været jæger, siden han kunne skræve over en plovfuge. Samvær, etik, mad og oplevelser står øverst på hans liste.

Peter er formand for Asminderød-Grønholt Jagtforening. Han har arbejdet med hundetræning og opdræt, hagl- og riffeljagt både i Danmark og udlandet, og han har undervist jagttegnselever i over 20 år.

Jagttegn - Helsingør
Drømmer du om at gå på jagt? At være i pagt med naturen og måske nedlægge et bytte, som kan nydes til en middag med familie og venner? Før du er klar til at gå på jagt i Danmark, skal du bruge det lovpligtige jagttegn, som du får, når du har gennemført jagtundervisningen på kurset og har bestået en teoretisk og praktisk prøve. Det obligatoriske våbenkursus indgår i undervisningen, så du får mulighed for at teste dine færdigheder ude på skydebanen.
Ons. 18:00-20:00
23. oktober 2024