Japansk Sprog & Kultur - Helsingør

Du får en introduktion til det japanske sprog og lærer at sige nogle basale ting, f.eks. at præsentere dig selv, tælle og føre enkle samtaler på japansk.

Vi øver nogle gange også japansk kalligrafi og laver mad.

På holdet snakker vi om japansk kultur og traditioner og prøver nogle traditionelle japanske spil, lege og aktiviteter. I løbet af sæsonen beskæftiger vi os også en del med japansk tegneseriekultur. Herudover øver vi vores sprogforståelse ved at se traditionelle japanske tegnefilm.

Vi laver origamifigurer, øver os i at skrive japanske tegn med kaligrafi-pensler, laver quizzer og mange andre sjove aktiviteter. To gange i sæsonens løb laver vi traditionel japansk mad, som vi spiser sammen.

Holdets underviser er Kenji, som er født og opvokset i Gifu i det centrale Japan. Kenji har boet i Danmark i 8 år og har undervist unge og voksne i bl.a. japansk og dykning i de seneste 20 år. Kenji elsker selv den japanske tegneseriekultur og går meget op i japanske skikke, traditioner og madlavning fra det asiatiske køkken.

Japansk Sprog & Kultur - Helsingør
Du får en introduktion til det japanske sprog og lærer at sige nogle
basale ting, f.eks. at præsentere dig selv, tælle og føre enkle samtaler på japansk. Vi øver nogle gange også japansk kalligrafi og laver mad.
Ons. 18:30-21:00
25. september 2024