Break - Helsingør

Kan du lide at danse, eller har du lyst til at lære det? Måske kan du lide at lytte til hiphop og har lyst til at prøve kræfter med hiphop-kulturens oprindelige dans?

Break er en dansestil, som startede i gaderne, men som er vokset og har udviklet sig med årene. I dag er det den første dansestilart, som er med i OL, fra år 2024.

I breaking indgår der flere elementer, f.eks. toprock, footwork, powermoves og freezes. Stilen byder på alt fra funky trin, handstands til at dreje rundt på ryggen og meget mere. Derudover er det en stil, som handler om at vise sig selv og sin personlighed, det er en dans, hvor man kan være lige den, man er.

På holdet fokuseres der på rytme, groove og de forskellige elementer og koncepter i break. Vi prøver også kræfter med battles, som er en stor del af dansen og kulturen.

Holdets underviser, Anna, er en af de professionelle kvindelige breakere, vi har i Danmark, og hun har flere gange repræsenteret Danmark i udlandet, feks. til EM 2023 i Spanien.

Break - Helsingør
Tir. 16:30-18:00