KUNSTværkstedet - Espergærde

Kom og fordyb dig i spændende kreative kunstformer.

Vi skal dykke ned i grafikkens enkle og powerfulde trykteknikker, som linoleumstryk og bloktryk.

Vi skal fordybe os i akvarellens fantastiske, levende farveunivers. Og endelig vil vi eksperimentere med at kombinere de forskellige kunstarter og løfte jeres kunstneriske snilde til nye højder.

Vi vil arbejde med de traditionelle og grundlæggende teknikker. Det giver jer en god grobund for at kaste jer ud i mere eksperimenterende kompositioner og illustrationer, så jeres egen stil kan få plads til at udfolde sig.

Vi skal også arbejde med logo design, og I skal være med til at designe og skære jeres eget bloktryk til blandt andet t-shirts, postkort/invitationer og muleposer.

Akvarel:

Lær at håndterer de forskellige teknikker til at skabe de mest fantastiske og  farverige malerier.

Vi arbejder med farvelære og dykker ned i akvarellens mange muligheder, om det er vådt i vådt, hvor farvepigmentet flyder ud og blander sig i smukke mønstre og nuancer, eller gennem tynde lag på lag, arbejder vi os frem til spændende motiver med dybde og stoflighed. Kun fantasien sætter grænser.

Grafik / linoleumstryk og bloktryk:

Lær at håndtere de forskellige skæreredskaber, tryksværte og trykteknikker.

Vi dykker ned i tryksværtens mange muligheder, fra at skabe enkeltfarvede tryk til at mestre graduering og flerfarvede kunstværker.

Hele forløbet afsluttes med en udstilling.

Vi tegner, maler, trykker og udfolder os kunstnerisk!

Det får du ud af at tilmedle dig holdet:

• Skab smukke og unikke malerier og grafiske tryk.
  • Lær at bruge de forskellige penseltyper og skæreredskaber og bliv fortrolig med disse.
  • Vær med til at vække spændende motiver til live ved brug af akvarellens og grafikkens mange egenskaber.
  • Bliv en del af et fællesskab, hvor du i trygge rammer kan slippe kreativiteten fri.
  • I en hyggelig atmosfære vil vi arbejde hen imod at skabe en fælles udstilling af vores værker.
  • Hele forløbet er med til at styrke dine faglige, sociale og personlige kompetencer.

Underviseren fortæller om sig selv:

Mit navn er Lærke, jeg er uddannet møbelarkitekt og har gennem de sidste 25 år arbejdet med grafik, kunst og keramik. Jeg elsker at skabe nye motiver og dykke ned i detaljen for at gøre en simpel streg levende og spændende for øjet. Jeg synes, det er utrolig spændende at arbejde med mennesker i kreative sammenhænge.

Kom og fordyb dig i spændende kreative kunstformer.
Vi skal dykke ned i grafikkens enkle og powerfulde trykteknikker som linoleumstryk og bloktryk.
Vi skal fordybe os i akvarellens fantastiske, levende farveunivers. Og, endelig vil vi eksperimentere med at kombinere de forskellige kunstarter og løfte jeres kunstneriske snilde til nye højder.
Tidsrum: Tor. 16:00-19:00
Startdato: 26. september 2024
Slutdato: 12. december 2024
Aldersgruppe: 13-19 år
Klassetrin: Fra og med 7. kl.
Maks. elever: 15
Tilmelding fra: 14. august 2024 kl. 14:00