Radio- og Podcast Vært - Helsingør

Vil du gerne stå bag mikrofonen i et radiostudie? eller har du lyst til at lave din egen podcast?

På dette hold laver du/i din/jeres egen podcast - om et emne i synes er vigtigt eller sjovt:

Er du total niche og vil gerne lave podcast om japansk kultur?

Eller hvad med en dilemmapodcast lidt som Sara og Monopolet?

Eller hvad med en podcast der hedder “krisehjælp til forældre” - hvor i svarer på forældres spørgsmål om teenagere.

Du får hjælp til at finde på og udvikle din egen podcast - så den bliver fed at lytte til.

Du får værtstræning, så du kommer til at føle dig tryg bag mikrofonen, så du kan interviewe en gæst og så du kan styre tid og indhold som en ægte radiovært.

Du lærer at redigere i lyd - så du kan klippe dårlige optagelser ud og så du kan lægge musik under din intro eller udvikle en jingle der passer til netop din podcast.

Hvis der er tid til det, laver vi logo, billeder og teaser til jeres podcast og en invitation lytterbiograf.

Forløbet afsluttes med en lyttebiograf, hvor venner og familie inviteres til at høre jeres podcast.

Underviseren fortæller om sig selv:

Tanja Kjeldgaard - Jeg har undervist i podcast hos skolepiloterne og har lavet podcast med USG.

Tidligere har jeg selv arbejdet som radio- og podcastvært og -producer og blandt andet lavet radio hos Radio4 og podcast til Podimo, virksomheder, museer og NGO’er.

Jeg har undervist på podcastkurser for voksne og børn og været med til at lave podcast sammen med både børn og voksne.

Jeg kan virkelig godt lide at være med til at skabe lyd, radio eller podcast sammen med andre. Jeg har flere gange måtte konstatere at selv i, der er stille, ordblinde eller jer der ikke kan sidde stille - virkelig finder jeres rette element bag en mikrofon. Den oplevelse af at skabe et produkt - en podcast - du kan

være stolt af - den vil jeg gerne give til de unge på mit hold.

Tidsrum: Tir. 18:30-21:00
Startdato: 24. september 2024
Slutdato: 19. november 2024
Aldersgruppe: 13-19 år
Klassetrin: 7. kl.-10. kl.
Maks. elever: 14
Tilmelding fra: 14. august 2024 kl. 14:00