OM UNGDOMSSKOLEN  /  Job i Ungdomsskolen  /  Lærer i X og Z-klasserne

Bliv lærer på Ungdomsskolen

Ungdomsskolen i Helsingør søger lærere i dagtimerne til X-klasserne og vores nye Z-klasse.

Z-klassen

har elever, der trives på værksted og med praktisk arbejde mellem hænderne. Vi søger undervisere til dansk, matematik og engelsk, så eleverne kan udvikle sig fagligt og blive klar til at gå til prøve.

Det er en fordel, hvis du kan tænke fagene ind i en praktisk sammenhæng, da det vil imødekomme vores elever bedst. Faglærerne vil blive en del af et team omkring de unge, der planlægger undervisning i forskellige værkstedsmiljøer.

Vi søger lærere, der vil lære de unge godt at kende fagligt, personligt og socialt og støtte deres udvikling i en retning, der bringer dem godt videre frem mod deres valg af ungdomsuddannelse og et ungdomsliv i trivsel.

X-klasserne

er en special- og behandlingsskole, hvor eleverne har brug for specialpædagogik og nogle også behandling.

Vi søger lærere, som har en særlig forståelse for at imødekomme elever med særlige behov. Lærere, der kan undervise frem mod afgangsprøven i et eller flere fag (Gerne to af fagene: dansk, matematik og engelsk), og som kan differentiere sin undervisning, hvis eleven ikke er alderssvarende endnu. Lærere, der gør brug af specialpædagogiske indsatser i bred forstand og i tæt samarbejde med kolleger.

Vi søger lærere, der vil være med til at skabe en skoleramme omkring de unge, så de kan komme trivsel, selv om de har dårlige skoleerfaringer med sig, når de kommer til os. Vi afsøger muligheder sammen med den unge i form af forskellige tilgange, nedsat skema og mulighed for at være på hold eller blive undervist som solist.

Se hvordan vi fejrede eleverne ved vores sommerafslutning.

Søg stillingen hos os, hvis du

• Har lyst til at arbejde i et spændende felt med dygtige og engagerede kollegaer
  • Er fagligt ambitiøs og brænder for arbejdet med unge i forskellige vanskeligheder, og ikke mindst for det tværfaglige teamsamarbejde med kollegaer og samarbejdspartnere.
  • Har stærke relationelle evner som rækker både til eleverne, deres forældre og vores samarbejdspartnere
  • Er i stand til at bevare roen og overblikket i en til tider omskiftelig hverdag, som fordrer, at man kan se muligheder i forandringer
  • Er nysgerrig og undersøgende på egen praksis og indstillet på løbende at arbejde med denne i supervisioner samt i den daglige kollegiale sparring
  • Er optaget af altid at finde en vej med den unge, også når dette er svært

Her er et kig ind i velkomstfolderen til vores nye elever.

Om os

Vi er en spændende medarbejdergruppe, der alle har et mål: at få de unge i trivsel.

Vi er en del af medarbejderne, der underviser i kommunal 10. klasse og International Ungdomsklasse, og vi samarbejder på tværs fagligt for at tilrettelægge den bedste undervisning for vores unge.

Vi er en del af Ungdomsskolen, som også rummer fritidsundervisning og klubaktiviteter om aftenen

Vi har en høj trivsel på arbejdspladsen

LÆS OM X-klasserne HER

Vi søger lærere til fuldtidsstilling i begge afdelinger og gerne i en kombination.

Hvis du synes, det lyder spændende, så ring i dag til afdelingsleder Nadja Rahr på tlf 25512497.

Her kan du se nogle af vores rammer.

Vi holder ansættelsessamtaler løbende og ansætter nu, hvis vi finder de rette til stillingerne.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Vi indhenter børneattest i forbindelse med tilbud om ansættelse.

Der er ansøgningsfrist 11. november.

Søg stillingen HER

Senest opdateret 21.09.2023 12:59 af MB