OM UNGDOMSSKOLEN  /  Job i Ungdomsskolen  /  Pædagog til fritidshold

Ungdomsskolen søger en pædagog med ild i øjnene

Brænder du for at skabe de bedste rammer for unges fritid? Er du nysgerrig og i øjenhøjde med de unge, og er du hurtig til at omsætte de gode idéer til meningsfulde aktiviteter? Så har vi et job til dig, hvor du kan få lov til at slå dig løs i en professionel ramme med højt til loftet og masser af muligheder for at gøre en forskel.

I Ungdomsskolen ønsker vi at styrke vores ungdomspædagogiske fundament. Derfor søger vi en ny kollega, som skal arbejde direkte med unge og samtidig understøtte og udvikle vores fritidsundervisning og klubarbejde.

Vi er på jagt efter dig, som har en naturlig nysgerrighed på de unges liv og en evne til at komme i dialog og skabe relationer til dem – uanset hvilken type ung eller gruppe af unge du står over for. Du er idérig, nytænkende og har en smittende energi, der får de unge til at hoppe med på idéer og aktiviteter. Du kan begå dig, der hvor de unge er, og du kan arbejde selvstændigt, opsøgende og relationsskabende uden for Ungdomsskolen – fx på folkeskolerne og i klubberne.

Sammen med vores koordinator er du ansvarlig for at igangsætte løbende aktiviteter i og på tværs af vores to caféer. Du er en pædagogisk ressource ved events og ture, og du kan understøtte fritidshold i forbindelse med tværgående og udadgående aktiviteter. Du er hjemmevant på de sociale medier, og du har fingeren på pulsen i forhold til trends og tendenser blandt forskellige ungegrupper.

Der er stor frihed i jobbet, og du kan selv planlægge meget af din arbejdstid. Vi forventer dog, at du i sæsonen (september-marts) er forbi Ungdomsskolen flere aftener om ugen, da det er her, de unge er på skolen. Ind i mellem vil der også være aktiviteter i weekender og ferier.

Det kan vi tilbyde dig:

• Bliv med-opfinder i vores laboratorium, hvor vi hele tiden prøver at finde nye måder til at skabe meningsfulde fællesskaber for unge. Vi har kort aftræk fra idé til handling.
  • Få ansvaret for at føre dine egne idéer til virkelighed. Vi tror på din måde at gøre tingene på – og vi skal nok knokle sammen med dig, så vi kommer i mål.
  • Ambitiøse rammer. Vi går op i at skabe fede faciliteter, og du får et professionelt team i ryggen – fra lyd & lys til grafisk design og kommunikation.
  • Bliv en nøgleperson i unges fritidsliv. Du bliver supervigtig i arbejdet med at bygge relationer til de unge.
  • Styrk din faglige udvikling. Vi er et stort ungemiljø med mange kræfter, har et kæmpe fagligt netværk, og vi vil have, at du kompetenceudvikler dig løbende.
  • Kreative, skøre, sjove og vildt ambitiøse kolleger, der har unge i hjertet. Vi tror på, at #sammen er det sjovere.

Formalia:

Ansøgningsfrist er mandag den 20. februar 2023. Samtaler forventes gennemført d. 22. og 23. februar. Opstart snarest muligt.

Søg stillingen HER

Senest opdateret 07.02.2023 14:12 af MB