X  /  MEDARBEJDERE

Medarbejdere

Medarbejderne i X-klasserne består af både lærere og pædagoger. Vi kalder dem alle undervisere. Vores undervisere supplerer og støtter hinanden i den pædagogiske opgave med fokus på faglig, social og personlig udvikling. Underviserne har forskellige baggrunde fra folkeskolen, behandlingsskoler og specialskoler. Vi ønsker at holde flere perspektiver og pædagogiske handlemuligheder i spil samtidig for at have flest løsninger, vi kan afprøve. Derfor ansætter vi undervisere med forskellig baggrund.

For at samle indsatsen og have en fælles pædagogisk linje, har vi tæt ledelse af to afdelingsledere. Ian Iisager har ansvaret for familie og ung, Nadja Rahr har ansvaret for specialundervisningen.

Underviserne modtager sagssupervision i løbet af skoleåret. Vi udvikler vores medarbejdergruppe med løbende kurser og efteruddannelse, både fælles og individuelt. Desuden har vi et tæt fagligt samarbejde med de andre lærere på Ungdomsskolen således, at vi kan udveksle viden og inspirere hinanden.

“Han er blevet langt bedre til at sætte ord på sine behov og ønsker, og det er noget, der har været meget svært tidligere.”

Mor til dreng i 10. klasse, i x-klassernes spor 1.

Senest opdateret 27.11.2023 13:45 af CVH