OM UNGDOMSSKOLEN  /  Job i Ungdomsskolen  /  Matematiklærer til X

Matematiklærer til X-klasser

Vi søger erfarne lærere, der kan undervise i matematik på udskolingsniveau.

Ungdomsskolen søger matematiklærer

Ungdomsskolen i Helsingør rummer kommunens 10.klasser, IU-klasserne (Internationale Unge) og X-klasserne (special- og behandlingstilbud for elever i 7.-10.klasse).

Undervisningen i IU og 10.klasse er med fokus på at gøre eleverne klar til prøve og klar til valg af ungdomsuddannelse eller job. Vi tager udgangspunkt i den enkelte elevs faglige fokus og håb og drømme.

I X-klasserne har vi også fokus på udviklingen hos den enkelte unge. Her sker undervisningen i tæt teamsamarbejde mellem lærere og pædagoger og indeholder også andre pædagogiske aktiviteter, der knytter sig til de unges faglige, personlige og sociale udvikling.

Vores elever kommer til X-klasserne af mange forskellige årsager. De kan have dårlige erfaringer fra tidligere skoleforløb, være sent diagnosticeret og deraf overbelastede eller de kan have andre forhold i deres liv, der gør, at de har brug for at gå på en skole, der tager hensyn til deres særlige behov.

Her er et kig ind i velkomstfolderen til nye elever

Vores opgave er at finde netop den skoleramme, der bringer den unge i trivsel og udvikling. Det kræver nysgerrighed, fantasi, vovemod og pædagogiske kompetencer.

Vi har brug for medarbejdere, der vil være med i hele processen. Som sammen med den unge, forældrene, kollegerne, ledelsen og vores samarbejdspartnere vil være med til at skabe den hverdag sammen, som den unge har brug for.

Vi rammer ikke altid rigtigt i vores første pædagogiske plan for den enkelte unge, så vi er løbende i en proces, hvor vi justerer og lytter og er i dialog med alle parter. Og når den unge ikke trives, ændrer vi rammen.

Kendetegn ved vores arbejdsplads:

• Høj faglighed som grundlag for vores professionelle tilgang til opgaverne
  • Stærke fællesskaber med glæde, smil og omsorg for hinanden
  • Progressiv og nytænkende
  • Rummelighed og plads til nye initiativer

Vi ønsker nye medarbejdere, der:

• Er læreruddannet og kan undervise i matematik på udskolingsniveau
  • Har erfaring fra specialundervisning eller behandlingsskole
  • Indgår i et team med god energi og evne til at samarbejde
  • Kan varetage opgaver, der understøtter personlig, faglig og social udvikling efter de unges behov
  • Bliver en del af det store fællesskab på Ungdomsskolen både som person og med sin faglighed.
  • Er klar til at stoppe op, reflektere og være med til i et pædagogisk fællesskab at søge andre veje at gå, hvis der er noget, der ikke fungerer for den unge.

Ring gerne til afdelingsleder Nadja Rahr på 25512497 og hør nærmere.

Se mere om afdelingerne på Ungdomsskolen i Helsingør på vores hjemmeside.

Ansøgningsfrist er 29. april

Ansættelsessamtaler: Den 3.-8.maj 2024.

Ansættelse: Hurtigst muligt.

Søg stillingen HER

Se videoen: Sådan fejrede vi eleverne ved vores sommerafslutning

Klik her for at ændre dette