Upcycling broderi-værksted - Helsingør

At spare på pengene og jordens ressourcer ved at genbruge tøj og andre tekstilvarer, behøver ikke betyde, at man skal gå på kompromis med udtryk og personlig stil.

Broderi er en virkelig sjov og kreativ måde at sætte et unikt og personligt præg på et stykke tøj, en taske, et par sko, eller noget helt fjerde - kun fantasien sætter grænserne for, hvad man kan bruge broderikunsten til. Derfor skal vi sammen udforske, hvordan man med nål og tråd kan skabe smukke billeder og mønstre, og vi vil have fokus på at anvende de ting, vi lærer, til at udføre de projekter, som inspirerer lige netop dig. Det er derfor oplagt at medbringe f.eks. noget af sit eget tøj, som trænger til nyt liv.

Udover at få kendskab til de forskellige teknikker og metoder man kan bruge, når man broderer, skal vi på holdet også øve os i at tænke kreativt og blive venner med processen fra idé til færdigt produkt. Alle kan være med, og vi skal lege, lære af hinanden og ikke mindst hygge os.

Underviseren fortæller om sig selv:

Mit navn er Iben, og jeg har altid været mega krea-nørdet. Jeg får hele tiden idéer til projekter, både store og små, og kan slet ikke lade være med at kaste mig ud i at lege med nye kunstformer, teknikker og stilarter. Gennem mit kreative virke har jeg gjort mig mange erfaringer om den proces, der er en uundgåelig del af det skabende menneskes liv - både den kreative proces i hvert enkelt projekt, og den overordnede proces det er at beskæftige sig med kunstudøvelse og om værdien af dette for os som mennesker. Jeg elsker at videregive den glæde, jeg selv har af at have kunst og kreativitet som en del af hverdagen, og inspirere andre til at bruge den kreative muskel.

Broderi er en virkelig sjov og kreativ måde at sætte et unikt og personligt præg på et stykke tøj, en taske, et par sko, eller noget helt fjerde - kun fantasien sætter grænserne for, hvad man kan bruge broderikunsten til. Derfor skal vi sammen udforske, hvordan man med nål og tråd kan skabe smukke billeder og mønstre, og vi vil have fokus på at anvende de ting, vi lærer, til at udføre de projekter, som inspirerer lige netop dig. Det er derfor oplagt at medbringe f.eks. noget af sit eget tøj.
Tidsrum: Ons. 18:00-20:00
Startdato: 25. september 2024
Slutdato: 11. december 2024
Aldersgruppe: 13-19 år
Klassetrin: Fra og med 7. kl.
Maks. elever: 15
Tilmelding fra: 14. august 2024 kl. 14:00