Sang - Helsingør

Har du lyst til at synge? eller måske er du allerede i gang?

Sang skal komme fra hjertet, men nogle gange hjælper teknikken til at man bedre kan udtrykke sig, og få det rigtig budskab frem. Nogle vil bare gerne synge fordi det bringer glæde, andre vil lære deres stemme bedre at kende, nogle vil udvikle deres tekniske færdigheder, og andre igen mangler værktøjer til at undgå at miste stemmen eller blive hæs, for nogle handler det også om at turde bruge sin stemme og stå foran andre eller synge i band og bare synge lige fra hjertet uden at blive alt for nervøs. Det kan også være du skal til audition, og gerne vil have finpudset udtrykket og teknikken. Som sagt, er der mange grunde til at vælge sang. I sangundervisningen tager jeg udgangspunkt i hvor du/I er, og der vil blive arbejdet med vejrtrækning, støtte, kropsholdning, klang, teknik, udtryk, sangtekst, budskab, performans m.m.

Lidt fra underviseren Carina Müller:

Jeg uddannet rytmisk sangerinde fra Nordjysk Musikkonservatorium med diplom i sang og sangskrivning.

Jeg er diplomuddannet Logopæd (talepædagog) med speciale i tale- og stemmevanskeligheder. Som videreuddannelse har jeg gennemgået en lang række kurser fra bl.a. Cathrine Sadolin, Jo Estill, Anne Rosing og Åse Ørsted.

Jeg har undervist og afviklet kurser på mange forskellige niveauer igennem de sidste 25 år, Bl.a. i sang, talestemmen, stammen, omlægning af stemmen (transkønnet), lavet workshops/events for firmaer med sang som tema.

Derudover er jeg sangerinde, sangskriver, og udøvende musiker/sanger i diverse bands, og har over 25 års erfaring inden for dette.

Er pt. i gang med at uddanne mig til kropsterapeut ved Totum.

Har du lyst til at synge eller måske er du allerede i gang. Sang skal komme fra hjertet, men nogle gange hjælper teknikken til at man bedre kan udtrykke sig, og få det rigtig budskab frem.
Tidsrum: Ons. 18:00-20:00
Startdato: 30. oktober 2024
Slutdato: 11. december 2024
7 undervisningsgange
Aldersgruppe: 13-19 år
Klassetrin: Fra og med 7. kl.
Maks. elever: 15
Tilmelding fra: 26. august 2024
Tilmelding til: 22. november 2024
Tilmeldingsstatus: Åbent for tilmelding